A koronavírus idején a cégek kényszerűségből elrendelték, hogy a munkavállalók távmunkában dolgozzanak, ezzel forradalmasították a munkavégzést. A járvány enyhülésével a legtöbben visszarendelik a dolgozókat az irodába.
Sokan nehézségként élték meg, amikor a helyszíni munkavégzésről a távmunkára kellett átállniuk, mások ugyanakkor örültek ennek. Bizonyos esetekben – nagy fizikai távolság a munkahelytől, egyedüllétre való hajlam – valóban hasznos a távmunka, viszont vannak akadályai is. Ha valaki egyből távmunkában kezd egy cégnél, akkor elakadás esetén kérdezés lehetősége sokkal nehezebb, mintha az irodában lenne. Mindenképpen fontos, hogy beleszokjunk a vállalati légkörbe, találkozzunk a kollégáinkkal, és együtt tudjunk ötletelni velük egyes munkafolyamatokról. Ezen kívül vizsgálatok kimutatták, hogy a jelenléti munkavégzés esetén az alkalmazottak hatékonyabban, kreatívabban végzik a feladataikat, mintha otthonról dolgoznának.
Azonban a munkakör jellege is meghatározó a munkavégzés típusára nézve. Az IT szektorban dolgozik, akkor előnyös a home office, de olyan területeken, ahol a munkatársakkal való folyamatos egyeztetés elengedhetetlen, ott az otthonról dolgozás könnyen rémálommá válhat. Megfelelő a home office akkor is, ha rutinból végzi a munkáját, rendelkezik elégséges társas kapcsolattal vagy olyan körülményeket tud teremteni az otthonában, ahol nyugodtan dolgozhat.
A járvány lecsengésével megjelent egy átmeneti lehetőség. A legtöbb cég elkezdte visszarendelni alkalmazottjait az irodába, ami sokakban elégedetlenséget váltott ki. Ami kezdetben nehéz volt, az két év alatt elfogadottá vált. A probléma megoldásaként született meg a hibrid munkavégzés, ami lehetővé teszi a munkavállalóknak, hogy a hét egyik felérészét t az irodában, a másikat meg az otthon kényelmében tölthessék.
A megoldás nagyban függhet a pillanatnyi élethelyzettől.
Ha az Ön életében is vannak olyan nehezen összeegyeztethető körülmények, melyekben szüksége van segítségre, akkor keressen bátran!
További tippek/cikkek: itt olvashatóak!
- nem tudja, hogy kellene az álláskereséshez hozzáfogni,
- sok helyre pályázott már, de visszajelzést sem kap,
- nem boldogul az önéletrajzírással, motivációs levéllel,
- régóta állást keres, mégsem talál,
- nem biztos benne, hogy az Ön számára megfelelő úton halad.
Cím: 1085 Budapest, József krt. 17., I. emelet
          (24-es kapucsengő)
Telefonszám: +36 70 315 8908
E-mail: info@karrierkonzultacio.hu
LinkedIn: Birkás Ágnes
Tartalomkészítés: Rubicsek Máté
E-mail: mate.rubicsek@gmail.com
LinkedIn: Rubicsek Máté